Az IKEA jövő évi katalógusa és a hozzá tartozó okostelefon alkalmazás már elérhető, letölthető, nézegethető. A mai sajtótájékoztatón ezek újdonságait mutatták meg többek között nekem, és a tájékoztató legifjabb résztvevőjének is, Márti ugyanis velem tartott bár végigaludta az egészet.

Mivel a meghívás eredetileg az Android Portálnak szólt ezért megpróbáltam két fenékkel megülni ezt a lovat és mind Lakásműhelyes szemmel mind pedig okostelefon felhasználóként megírni a látottakat. Ha valakit nem érdekelnek a díszpárnák és tapéták hanem csak az appra kiváncsi, akkor ugorjon rögtön ide.

A 2013-as katalógussal az IKEA az eddigi gyakorlattól eltérően nem szobánkénti áttekintésben, hanem életérzésben gondolkodik, az eddigieknél is jobban hagyatkozva a látogatók fantáziájára, kreativitására és újrahasznosítási szemléletére. Már nem csak a hazaszállítást és az összeszerelést bízza a vásárlóra hanem akár a bútorok pácoláson, festésen túlmutató átértelmezését is. A lakástextíliákra fókuszáló elképzelés nem áll meg a “cseréld le az ágytakaródat” szlogennél, textilbe burkolt bútorokat, tapéta helyett textilfalat ajánl. Az áruház egyik első nyitó bemutató szobájában például egy varrógép is helyet kapott a dekoráció részeként. Persze ez megint az IKEA zsenialitása, hogy olyan ötletet adjon el ami pofonegyszerűnek és olcsónak tűnik, vonzza a vásárlóközönséget de vélhetően igen kevés azoknak a száma akik egy egész komód textillel való beborítására vállalkoznak. Ezzel természetesen semmi baj nincs, a szemlélet a lényeg, az egyszerű DIY ötletekhez viszont a legutolsó hozzávalóig mindent a vásárló keze alá tesznek. A kedvencem az a fent is látható, Gurine néven futó textilia, amire az egyes mintákat szaggatott vonallal körbefuttatva és tükrözve is nyomták, előkészítve a terepet a saját készítésű díszpárnáknak.

Számomra nagy újdonság a hamarosan induló IKEA varrótanfolyam, amire már lehet is jelentkezni IKEA Family tagoknak. Mindkét áruház szervez ilyen eseményeket, a legördülő menüből lehet kiválasztani a hozzád közelebb esőt.

A sajtótájékoztatón meséltek egy kicsit az okostelefon alkalmazásról is de a fő hangsúly mégis inkább a termékek bemutatásán volt.


Az alkalmazás magyar nyelven is elérhető, türelmes felhasználóknak ajánlott. A katalógus app a korábbi, pdf verzió igencsak kibővített változata annak minden előnyével és hátrányával. Okostelefon alkalmazás szinten a letöltendő 54 MB nagyon soknak tűnik, nem is szabad elsietni a böngészést mert nem tud lépést tartani vele az app, kitartóan tölt és gondolkodik. Kiváltképpen igaz ez az extra tartalmakra, melyet mind a papír katalógusból mind pedig az appból elő lehet csalogatni.

Az alap koncepció, hogy 61 éve megjelenő kiadványt kicsit modernizálni kellett, teljesen elhagyni képtelenség lenne. Az így is több, mint 300 oldalas könyvbe sem fér bele minden ami a termékekről elmondható ezért további galériák, videók vagy izgalmas, interaktív tartalmak tekinthetőek meg telefonon.

A rideg valóság sajnos az, hogy az alkalmazás bosszantóan lassú. Értem én, hogy a jóra várni kell de sajos az is előfordul, hogy nincs mire, mert lefagy. Amikor működik, az alábbiak történnek.

Az alkalmazás tartalmazza az egész nyomtatott katalógust, tehát nagyrészt önmagában is használható. A katalógusban lévő AR részekhez megfelelő megvilágítás és az egész oldalpár beolvasása szükséges!

Az alap képernyőn az egyes katalógusoldalak láthatóak, külön megjelölve azokat az oldalpárokat ahol extra tartalom lapul. Erre az ikonra kattintva extra galériák, videók vagy animált 3D-s vidámságok jelennek meg, melyeknek használati értéke nem sok, inkább csak wow faktora van. A katalógusoldalakhoz tartozik még egy egyszerűsített terméklista ami az azon az oldalon található pár terméket listázza ki. Ez nagyon jó ötlet, a kis termékképekre kattintva a elérhető pár alap adat a termékről illetve a link az ikea honlapján található termékoldalra. Ez nagy előrelépés a korábbi kedvencezhető megoldáshoz képest, ahol csak a katalógusoldalt lehetett bejelölni. Ez utóbbi funkció itt is megmaradt azért.

Összességében az IKEA app egy jó játék, amíg az ember minden oldalon megkeresi a elrejtett meglepetést de a negyedik extra galéria után már nem igazán voltam kiváncsi az újabb és újabb képekre, hiszen maga a katalógus is tele van jobbnál jobb fotókkal. Kiváló marketing eszköznek gondolom, de ez nem meglepő, a zsenialitást a sárga-kékektől már megszokhattuk.

Share →

One Response to Mit tud az új IKEA katalógus?

ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük